dinsdag 18 september 2012

Isabel Marant.. Ongetwijfeld #1 designer van 2012


Isabel Marant is best een trendsetter op zich.. En al helemaal wat betreft schoenen.
Waar iedereen nog vreemde gezichten trok bij het zien van de ‘Sneaker wedges’ die zij vorig jaar veelvuldig op de catwalk liet zien, zo zijn deze schoenen nu niet meer bij bloggers en schoenenketens weg te denken.
De menigte volgt. En dat zal in dit geval ook zeker wel gebeuren..
Gezien het feit dat de gemiddelde Nederlander meer nuchter en eigenwijs is dan andere Europeanen, laten trend opvolgingen wat langer op zich wachten.
Kijk naar de regenlaarzen, jeans met bloemenprint, gewaxte jeans, etc, etc. Allang opgepikt door de modebewuste Europeaan, maar de Nederlandse kijkt stilletjes de kat uit de boom.




Ideaal moment dus om nu te overwegen de sneaker wedges aan te schaffen. Ook ik moest er welgeteld 9 maanden over doen om aan dit model schoen te wennen..
Het hangt natuurlijk deels van je smaak en stijl af, maar ik moet zeggen dat ik me ook enigszins laat beïnvloeden door de media, bloggers en BN-ers die goed betaald worden deze items zo stijlvol en hip mogelijk te dragen.

Beyoncé maakt ze razend populair..


De originele sneakers zijn me ietwat prijzig, maar March23 heeft erg mooie exemplaren die zeker in de betaalbare categorie vallen.
Ook heb ik erg fijne modellen  gespot bij de schoenenmerken Ash, Bronx en Blink. Zara kan deze trend al helemaal niet aan zich voorbij laten gaan, dus ook hier volop verkrijgbaar in hippe designs.

Isabel Marant mag dan haar statement hebben gemaakt met deze schoenen, qua bovenstukken slaat ze ook totaal niet de plank mis. In menig modewinkel en webshop zijn verschillende varianten van de welbekende ‘Isabel Marant Flana jacket’ verkijgbaar. Deze jacket kenmerkt zich door de lage crew neck, gepofte mouwen, 'metallic details' en de dun gebreide horizontale stroken.



Aangezien mijn kast op dit moment bijna ontploft met jackets, colberts en alles wat over een top gedragen kan worden laat ik deze even aan me voorbijgaan, hoewel dat nog best wel eens zwaar kan zijn. Ze zijn namelijk TE LEUK..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten