zaterdag 23 februari 2013

Tassen trends door de seizoenen heen..

Elke keer wanneer een nieuw seizoen zich aandient, beginnen mijn mode-genen te kriebelen. Welke trend zal zich deze keer ontpoppen tot meest besproken combinatie in outfits? En welk merk weet zijn naam te vestigen door het starten van deze bepaalde trend? Omdat ik me de laatste jaren voornamelijk stort op gebied van tassen- en accessoires trends, zal ik deze dan ook veelvuldig benoemen.

Was het Hérmes die enkele jaren geleden veelvuldig werd gekopieerd in zijn bekende 'Birkin' modellen, is het nu Céline die met haar 'Luggage Tote' menig modehart sneller doet laten kloppen. Bij mijn eerste bezoek voor onze rubriek Purse-Oonlijk heb ik Lonneke van Style My Day enkele vragen gesteld en daarnaast eindeloos gekletst over de bijzondere modewereld. Dat geheel terzijde, ik heb even snel haar immense tassen-collectie mogen bewonderen. Die van mij is tamelijk groot, maar dit is een verzameling waarbij mijn hart even niet meer wist welk ritme aan te houden. Dit komt voornamelijk door het aantal prachtige designer-stukken. Laatst toegevoegde item: De Céline Luggage Tote. Ja, de enige echte. 

Céline luggage Tote


Zelf draag ik al enkele maanden dé trots van Mincfashion, de 'Jullietta Tote'. Een prachtige, stijlvolle leren shopper, geïnspireerd op het Céline model. Omdat tassen van stevig leder vaak wat zwaarder zijn, heb ik ondertussen wat meer arm-spieren gekweekt. Ook Lonneke kon dit begrijpen, haar Céline neemt ze niet zomaar mee voor een gehele dag op weg. Bij het oppakken van de tas realiseerde ik me dan ook dat deze misschien wel 2 keer zo zwaar was dan mijn eigen model. Ja, shoppen is topsport, maar een designer tas meedragen ook.. 

Al met al ben ik nog steeds dol op Céline's nieuwe ontwerpen van komend seizoen. Hoewel Givenchy de markt ook steeds meer gaat veroveren, spreken de strakke en stijlvolle ontwerpen van het Franse modehuis iedereen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten