dinsdag 4 december 2012

Interview over Mincfashion met YBS Magazine

Nadat wij onze webshop Mincfashion enkele weken geleden hebben geopend, zijn we benaderd door online magazine Youngbutsuccessful voor een introducerend interview. Erg leuk, je wil tenslotte je passie delen en andere mensen inspireren met jouw gedachtes en ervaringen.. Omdat iedereen het enorm interessant vindt het verhaal te lezen van jonge, ambitieuze ondernemers is de 'Meet' pagina van YBS al zeer succesvol. Ook ik lees aandachtig de interviews met andere inspirerende ondernemers zoals Tamara Elbaz, Demy de Zeeuw en vele anderen.. We zijn jong, ondernemend en passie-gericht.. Succesvol, daar gaan we voor en is dan ook de volgende stap!;)




Naam: Anne Wilmink en Alexander van LopikLeeftijd: 26 en 25 jaarPlaats: RotterdamWebsite: www.mincfashion.nlNaam merk/bedrijf: MincfashionFacebook: www.facebook.com/mincfashion.nlTwitter: https://twitter.com/Mincfashion
Om in de mode wereld te werken heb je wel een passie voor het vak nodig. Waar komt de passie voor mode bij jullie vandaan?
Anne heeft haar bachelor behaald aan TMO, hogeschool voor Modemanagement en Alexander heeft, na enkele jaren ervaring in de modebranche hier net als Anne, een passie voor ontwikkeld. Deze passie is begonnen bij het werkzaam zijn in de retail, waar constant aandacht wordt besteed aan het uiteindelijke doel van de mode, het vertalen van de trends naar de consument. De steeds wisselende trends en continu aandacht voor publicatie en naamsbekendheid maken deze branche uitdagend maar bieden daarnaast volop mogelijkheden.
Jullie hebben elkaar ontmoet in het werkveld. Hoe is de samenwerking hieruit tot stand gekomen?
Door onze interesse in mode en het delen van 2 belangrijke passies, namelijk het ondernemen en continu blijven doorzetten, hebben we besloten gezamenlijk dit bedrijf op te zetten en daarbij al deze eigenschappen in naar voren te laten komen. Alex is erg gedreven in financiële kwesties alsmede grafische onderwerpen en Anne houdt zich bezig met de marketing, bedenkt en schrijft teksten. Daarnaast houden zij zich beiden bezig met de keuze voor het assortiment.
Wat is het idee achter Minc Fashion?
In de reeds verzadigde markt is het erg moeilijk om als beginnende webshop je hoofd boven water te houden en je te onderscheiden van de vele concurrenten. Aangezien het erg makkelijk is een basis webshop op te zetten met een doelgroep in het midden-segment, groeien deze typen webshops dan ook enorm. Echter, de voorzieningen in het midden-hoog segment met een exclusief aanbod, professionele lay-out en persoonlijke klantbenadering groeien nauwelijks. Door deze 3 eigenschappen te combineren met een uniek assortiment proberen wij onze Unique Selling Point te creeëren. Constant vernieuwen, inspelen op behoeftes en geloof in je bedrijf zijn 3 waardevolle punten voor je onderneming wat ook zeker op ons van toepassing is.
Welke stappen hebben jullie ondernomen om de webshop online te krijgen? 
Wij hebben door het bezoeken van verschillende beurzen en fabrieken een zo exclusief mogelijk assortiment weten samen te stellen, dat betaalbaar is voor de online wereld, maar wel de luxe en kwaliteit bezit waar mensen naar op zoek zijn. Vooral het vinden van authentieke Italiaanse producten is een moeilijke opgave, gezien zij allen voor grote merken produceren.
Onze website is in samenwerking met een gespecialiseerd bedrijf ontworpen en ontwikkelt om uiteindelijk het beoogde resultaat te bereiken wat wij voor ogen hadden. Het design is compleet door onszelf bedacht door eigenschappen van verschillende websites samen te voegen, uit te tekenen en met de website ontwerper te bespreken naar aanloop van het uiteindelijke ontwerp.
Er bevinden zich veel webshop ontwikkelaars in Nederland, de markt hiervoor groeit immers enorm. Wij hebben wel een aantal bedrijven benaderd en daarbij hun kwaliteiten in combinatie met kosten bekeken, voordat wij uitkwamen bij onze webshopontwikkelaar.
Wanneer je elkaar nog niet lang kent kan samenwerken best lastig zijn. Wat zijn de ups en downs van het samen runnen van een bedrijf?
Dit is inderdaad een logische beredenering wanneer twee mensen die elkaar nog niet lang kennen, een onderneming starten. Echter, we waren hier  zo van overtuigd om dit project samen aan te gaan, dat hier ook volledig voor is gekozen zonder een moment van twijfel. Wij bezitten beiden de juiste eigenschappen om elkaar in een onderneming aan te vullen. Aangezien we veel met elkaar werken en ons kantoor zich thuis bevindt, is het aantrekkelijk om net even wat langer door te werken waardoor er minder tijd voor elkaar  en andere sociale gelegenheden vrij komt. Dit is logisch in de beginfase van een bedrijf en in de toekomst beter op te vangen. Gezien het feit wij beiden bij het moment van starten van de onderneming een fulltime baan bekleedden, maakte het de dagen soms te kort om hierin alle geplande werkzaamheden af te vinken.
Het is bekend dat de modewereld hard is. Wat houdt jullie gemotiveerd om door te blijven gaan? 
Het is inderdaad een harde wereld, waar je constant op je hoede moet zijn, blijft vernieuwen en veel moet spelen vanuit eigen belang. Iedereen wil succes in de mode, maar deze plek is helaas enkel weggelegd voor degenen die er keihard voor werken. Een advies/motto die ik vaak hoor en altijd met mij meebreng is het feit dat je onderneming alleen voor succes gemaakt is indien je erin blijft geloven. Blijf werken voor je droom en deze zal uitkomen.
Als jonge ondernemers hebben jullie vast grote toekomst plannen. Kunnen jullie voor Young But Successful een tipje van de sluier oplichten?
We zijn op dit moment bezig met het opzetten van een eigen productie. Een tipje van de sluier: Het is een lederen product dat in Nederland gering verkrijgbaar is, maar razend populair onder vrouwen door de veelzijdigheid in dragen en het simpele, maar stijlvolle design.
Hebben jullie nog wijze woorden, tips of een leuke anekdote voor alle Young But Successful lezers?
Niet lullen maar poetsen. (typisch Rotterdams)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten