zondag 2 december 2012

About me..


Omdat ik nog geen informatie over mijzelf alsmede mijn ervaringen etc, op deze blog heb gedeeld, hieronder nog even een korte (ahum) samenvatting! Vanaf nu te lezen via tabblad 'about me'.

Ik ben sinds jaar en dag verslaafd aan de mode en de daarbij horende, hectische wereld. Daarbij bezit ik ook een enorme passie voor schrijven en laat dat nu erg goed te combineren zijn.
Na mijn bachelor aan TMO, hogeschool voor modemanagement te hebben behaald heb ik besloten mijn horizon te verbreden en de buitenlandse cultuur te leren kennen. 


Niet naast de deur, nee. Waarom niet gelijk een paar duizend kilometer verderop, inclusief de tussenkomst van een oceaan.. Juist. Mexico it was! Na daar enkele maanden Spaans geleerd te hebben en mijn ervaringen uitgebreid op werk-en cultuur gebied, constateerde ik een groot gemis. De mode-wereld en de dagelijkse hectiek hiervan waren mij al 7 maanden niet gepasseerd en dat veroorzaakte een enigszins leeg gevoel. Het constant bezig zijn met resultaten, trends en de dagelijkse stress die alleen mode-mensen kennen, geven een onbeschrijflijk maar vertrouwd gevoel. Ondanks de mentaliteit, de warmte en de heerlijke cultuur heb ik na 7 maanden besloten het prachtige land weer te verruilen voor het oh zo koude, maar oh zo fijne Nederland.



Ik wordt dagelijks geconfronteerd met de ontevredenheid van de Nederlandse burger en het bijkomende klaag-gedrag. Het is nooit goed, alles kan beter. En dat maakt Nederland misschien ook zo succesvol als mini-landje. Niet opgeven, doorzetten. het kan altijd beter en resultaten zijn nooit hoog genoeg. Ja, leuk..heerlijk dat geklaag om je heen. Het heeft een soort 'droste-effect'. Het verspreidt zich in enorme getalen.
Afijn, dit is wel de mentaliteit waar ik, alsmede mijn partner, mee is grootgebracht en wat ons altijd is meegegeven. Daarom heb ik me na terugkomst in NL weer in volle overgave in de modewereld gestort.


Met een enorme bestseller van Mincfashion..

En het is heerlijk. Zo heerlijk dat een half jaar geleden onze eigen onderneming zijn begonnen, genaamd Mincfashion. Met enorme passies voor mode, schrijven en het ondernemerschap hebben wij ons in dit project gestort. Een project dat is uitgegroeid tot een prachtige webshop met lederen tassen en accessoires. Sinds 15 november online en verwarmd ontvangen door vele mensen om ons heen.


Het idee voor dit assortiment kwam voort uit onze tripjes naar verschillende mode-beurzen en steden. Het spotten van prachtige tassen in de beste kwaliteit en ook nog een betaalbare prijs maakten onze handen doen jeuken. 'Ik kan deze prachtige items wel kopen, maar de Nederlandse tassen-liefhebbers dan'? Zij hebben helaas enkel de keus uit grote ketens waar jammer genoeg het gehele straatbeeld op is afgestemd. 


Na een aantal tripjes naar Italië en bezoeken aan agenturen dichter bij huis, hebben wij het ultieme assortiment kunnen samenstellen waar menig tassen-hartje harder van gaat kloppen!
Op dit moment bevindt ik me dus in een zeer spannend, maar ontzettend leuk stadium! Samen maken we er het beste van en proberen we van deze moeilijke tijd iets positiefs te maken. De E-commerce wereld is hard, verzadigd en ontzettend groot, maar biedt ook enorm veel mogelijkheden. 


Ondertussen ga ik lekker verder met het schrijven van blogs, spotten van trends en werken bij een modemerk. Deze wereld verlaat ik niet, nooit. Vooral niet met Mincfashion in onze handen.  Ons kindje is klein, maar zal uitgroeien tot een grote zwaan;)


Bekijk Mincfashion hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten