dinsdag 1 maart 2011

Tassengekte..

Handbags, clutches, totebags, shoulder, one-strap etc.. Er zijn zoveel verschillende modellen, kleuren en stijlen dat er voor iedere vrouw op de wereld een tas is die precies bij haar past.. Wat hebben vrouwen met tassen en wat hebben tassen met vrouwen?? 

Ik heb altijd een tassentic gehad, vanaf vrijwel mijn 13de levensjaar toen de fascinatie voor de modewereld begon. Voor mij is een tas een bijzonder stuk dat bij mijn meest gedragen kledingstijl past gedurende meestal 1 seizoen, maar het representeert ook een belangrijke gebeurtenis als reden dat ik de tas heb gekocht. Natuurlijk koop ik wel eens kleine tasjes voor bij een bepaalde outfit, een sport- of een strandtas, maar het meest gedragen exemplaar is ook gelijk de duurste en heb ik bijvoorbeeld gekocht van mijn 1e loon, als trots op de kop getikt tijdens een stedentrip, als cadeau na mijn verjaardag, of als afsluiter en beloning van bv. Een stage. 
Nu zijn het geen designer bags van Louis, Gucci of prada, maar wel kwalitatief goede tassen die compleet naar mijn smaak zijn. Zo heb ik tijdens een stedentrip/werkweek naar Berlijn een unieke Limited edition H&M tas op de kop getikt.. Deze tas was een stuk uit de collectie van Margareta van den Bosch, destijds hoofdontwerpster van H&M. Zij had een lijn gelanceerd met stukken waarvan de kleur, stof , kwaliteit en het model haar favoriet waren en  bracht dit uit in zeer gelimiteerde oplage in geselecteerde winkels. De tas was van echt leer met een slangenprint en het model was helemaal naar mijn smaak! Natuurlijk een stuk duurder dan normaal, maar het was het waard. Ik heb die tas (voor mijn doen) ontzettend lang gebruikt totdat er een paar slijtageplekjes inkwamen, maar ik moet zeggen dat hij nog in zeer goede staat is! Af en toe zie ik hem liggen en neem ik hem weer eens mee als het een match is met mijn outfit.  Zo zie je maar, kwaliteit is zeker belangrijk bij een tas, zeker als je hem vaak gebruikt. Maar het verhaal erachter vind ik ook erg belangrijk en maakt dat ik hem elke keer met plezier draag.

Slangenprint tas by Margareta van den Bosch..


Maar.. ik verwacht wel binnen enkele jaren trotse eigenaar te zijn van een designer bag!
Niet om de naam, maar de modellen en ontwerpen die elke keer weer vernieuwen bij bijvoorbeeld een paar van mijn favoriete merken: Gucci, Liu Jo, Micheal Kors en Louis Vuitton zijn echt mijn stijl. Als ik iemand op straat zie lopen met een mooie designer handtas, kijk ik even om en bekruipt mij wel een beetje een jaloezie gevoel.. Misschien heeft die persoon er keihard voor moeten sparen, maar dat moet in de meeste gevallen toch? Kijk naar mannen die vol trots in hun nieuwste Audi, Mercedes of BMW rijden, misschien hebben ze er zelfs een lening voor moeten afsluiten en wonen ze in een 1-kamer appartementje in Amsterdam-Noord. 
Maar toch, de vrouwen die deze tassen dragen doen dit vol trots en terecht! Ooit zal je aan mijn arm ook een LV’tje zien bungelen en deze ook vol trots dragen. Nu moet er alleen nog een gebeurtenis plaatsvinden waarbij ik echt de reden heb om deze aankoop te doen;) Want, alleen dan is het voor mij een pronkstuk! Ben benieuwd naar de verhalen achter tassen van andere fashionista's.. Let me know!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten